Καλωσόρισμα Δημάρχου Κορυδαλλού

dimarxos_korydallouΦίλες και φίλοι
Σας καλωσορίζω στον διαδικτυακό τόπο του Δημοτικού Κέντρου Επιμόρφωσης της πόλης μας. Το Κέντρο 
είναι ένας νέος θεσμός στο Δήμο μας και φιλοδοξούμε ότι σταδιακά, σε συνδυασμό βέβαια και με άλλες
ανάλογες σημαντικές δραστηριότητες του Δήμου μας, θα καλύψει το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών
επιμόρφωσης των κατοίκων της περιοχής.
Μέσα από τις σελίδες του δικτυακού τόπου του Κέντρου έχετε τη δυνατότητα για διαρκή επικοινωνία και
έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα και τις εξελίξεις στον τομέα της επιμόρφωσης ενηλίκων.
Σας εύχομαι καλή περιήγηση και σας καλώ να συμμετέχετε στα προγράμματα του Δημοτικού Κέντρου
Επιμόρφωσης της πόλης μας.

Σταύρος Κασιμάτης
www.skasimatis.gr

Η γνώση είναι δύναμη - Μαθαίνουμε για να «έχουμε»…

Tuesday, 12 October 2010

Στο πλαίσιο της καταπολέμησης του αναλφαβητισμού δημοσιεύουμε σχετικό άρθρο:

Αναλφαβητισμός - Περίπου 800εκατ.άνθρωποι παγκοσμίως δεν ξέρουν να διαβάσουν και να γράψουν ένα απλό κείμενο σε μια έστω γλώσσα

literacyΣύμφωνα με τον ΟΗΕ  ως αναλφαβητισμός ορίζεται η ανικανότητα ανάγνωσης και γραφής ενός απλού κειμένου σε μια έστω γλώσσα.

Η Ελλάδα θεωρεί αναλφάβητο όποιον δεν έχει ολοκληρώσει τις σπουδές του στο εξατάξιο δημοτικό σχολείο.

Η διεθνής ημέρα για την εξάλειψη του αναλφαβητισμού καθιερώθηκε με πρωτοβουλία της UNESCO στις 8 Σεπτεμβρίου του 1965 κατά τη διάρκεια της Συνόδου της Τεχεράνης και από το 1966 τιμάται κάθε έτος στη συγκεκριμένη ημερομηνία.

Στην εποχή της φεουδαρχικής κοινωνίας η ικανότητα γραφής και ανάγνωσης αποτελούσε αξία που χαρακτήριζε αποκλειστικά την αριστοκρατία και σε μικρότερο βαθμό τον κλήρο. Ο αναλφαβητισμός άρχισε να εμφανίζεται ως πρόβλημα με την επινόηση της τυπογραφίας το 15ο αιώνα. Η πρώτη σημαντική μείωση του αναλφαβητισμού συνοδεύτηκε με τη μετάφραση της Βίβλου στις διάφορες γλώσσες - διαλέκτους για τη διάδοση του Χριστιανισμού.

Στη συνέχεια, τα διάφορα επαναστατικά πολιτικά κινήματα, όπως η γαλλική επανάσταση και ο εκβιομηχανισμός συνέβαλλαν στην περαιτέρω μείωση του αναλφαβητισμού από τα τέλη του 18ου μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα. Όμως οι δύο παγκόσμιοι πόλεμοι κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα εμπόδιζαν τη συνέχιση της πτωτικής πορείας του αναλφαβητισμού.  Έτσι, η κλιμάκωση της προσπάθειας για τη μείωση του αναλφαβητισμού άρχισε να θεμελιώνεται μετά το πέρας του δεύτερου παγκοσμίου πολέμου.

Τα πρώτα επίσημα στοιχεία που δημοσίευσε ο ΟΗΕ το 1957 έδειξαν ότι περίπου το 44% του παγκόσμιου πληθυσμού διερχόταν από αναλφαβητισμό. Το 1978 το ποσοστό έπεσε στο 32,5%, το 1990 στο 27%, ενώ το 1998 στο 16%. Όμως η μελέτη του ΟΗΕ που δημοσιεύτηκε το 1998 τόνισε την εκτίμηση ότι το ποσοστό του αναλφαβητισμού θα αυξανόταν κατά τη διάρκεια του πρώτου μισού του 21ουου αιώνα. αιώνα διότι μόλις το ¼ των παιδιών στον πλανήτη πήγαιναν σχολείο σε κανονικούς ρυθμούς στα τέλη του 20

Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της UNESCO 799εκατ. Άτομα ηλικίας άνω των 15 ετών σε παγκόσμιο επίπεδο χαρακτηρίζονται ως αναλφάβητοι σύμφωνα με τον ορισμό του ΟΗΕ. Το γυναικείο φύλλο εμφανίζει μεγαλύτερη τάση προς τον αναλφαβητισμό, καθώς αποτελεί τα 2/3 του συνόλου.

Το φαινόμενο του αναλφαβητισμού μειώνεται με την άνοδο του κατά κεφαλήν εισοδήματος. Αρκεί να αναφερθεί ενδεικτικά ότι σε περιοχές που το κατά κεφαλήν εισόδημα είναι κατώτερο των 600 δολαρίων ετησίως το ποσοστό του αναλφαβητισμού ανέρχεται στο 45% κατ΄ ελάχιστο, ενώ σε αυτές που είναι ανώτερο των 12,600 πέφτει στο 4% κατά μέγιστο. Συνεπώς, οι φτωχές περιοχές ρέπουν προς τον αναλφαβητισμό.

Τα υψηλότερα ποσοστά αναλφαβητισμού εμφανίζονται στις υποανάπτυκτες περιοχές της Αφρικής, Ασίας και Λατινικής Αμερικής, ενώ τα χαμηλότερα στις πιο τεχνολογικά προηγμένες περιοχές του πλανήτη-Νότια Αμερική, Ευρώπη, Ιαπωνία και Αυστραλία. Αρκεί να αναφερθεί ενδεικτικά ότι το γενικό ποσοστό του αναλφαβητισμού σε ΗΠΑ και Καναδά είναι περίπου 1%, ενώ στην Αφρικανική ήπειρο ανέρχεται το 59%. Επίσης, αξίζει να αναφερθεί ότι το 45% του παγκόσμιου αναλφαβητισμού μαστίζει Κίνα και Ινδία.

Τρεις μέθοδοι ακολουθούνται για τη μείωση του επιπέδου του αναλφαβητισμού. Η εκπαίδευση των ενηλίκων δίνει τη δυνατότητα σε άτομα που δεν είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν σχολείο κατά τη διάρκεια της παιδικής τους ηλικίας να συμμετάσχουν σε εκπαιδευτικά προγράμματα ώστε να αποκτήσουν τις βασικές ή και περισσότερες γνώσεις.

Η θέσπιση δημοσίου εκπαιδευτικού συστήματος με υποχρεωτική διάρκεια παρακολούθησης για τα παιδιά αποτελεί την αιχμή του δόρατος για την δραστική αντιμετώπιση του αναλφαβητισμού, καθώς διασφαλίζει την εξάλειψη-μείωση στις μελλοντικές γενιές.

Η χρησιμοποίηση των ειρηνευτικών δυνάμεων-κυανόκρανοι-του ΟΗΕ για τη μετάδοση βασικής εκπαίδευσης στους κατοίκους περιοχών που έχουν ταλαιπωρηθεί από πολεμικές συγκρούσεις. Επίσης, στο ίδιο πλαίσιο εντάσσονται και οι προσπάθειες που καταβάλλουν οι μη κυβερνητικές οργανώσεις σε περιοχές που μαστίζονται από την εξαθλίωση.

Στη σημερινή εποχή παράλληλα με την κλασσική έννοια του αναλφαβητισμού έχει εισαχθεί και το φαινόμενο του τεχνολογικού - ψηφιακού αναλφαβητισμού, καθώς ο ηλεκτρονικός υπολογιστής και το διαδίκτυο έχουν κατακλύσει τη σύγχρονη ζωή. Η στοιχειώδης ικανότητα διαχείρισης του τεράστιου όγκου πληροφοριών που διοχετεύεται μέσω των τεχνολογικών - ψηφιακών επιτευγμάτων αναδεικνύεται σε γνώση μείζονος σημασίας όμοια με αυτή της γραφής και της ανάγνωσης. Μετά την πάροδο μερικών δεκαετιών ή ετών ο ορισμός του αναλφαβητισμού είναι ιδιαιτέρως πιθανό να εμπεριέχει την έλλειψη γνώσης διαχείρισης αρχείου στον ηλεκτρονικό υπολογιστή ή την άγνοια χρησιμοποίησης του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο διαδίκτυο.

Παρακάτω παρατίθενται τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν από τα πρόσφατα στοιχεία της UNICEF σχετικά με τον αναλφαβητισμό παγκοσμίως.

*799εκατ.αναλφάβητοι υπάρχουν παγκοσμίως, αποτελώντας περίπου το 25% του πληθυσμού ηλικίας άνω των 15 ετών

*τα 2/3 των αναλφάβητων είναι γυναίκες

*το 98% των αναλφάβητων εστιάζεται στις υποανάπτυκτες και αναπτυσσόμενες χώρες

*το 49% του πληθυσμού των υποανάπτυκτων χωρών είναι αναλφάβητοι

*στην Αφρική οι αναλφάβητοι αποτελούν το 59% του πληθυσμού της

*το 45% των αναλφάβητων εστιάζεται σε Κίνα και Ινδία

*στην περιοχή υπό Σαχάριας  Αφρικής οι εγγραφές στα σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης έχουν μειωθεί από 58% σε 50% κατά την περίοδο 1980 - 2001

*το ποσοστό των παιδιών ηλικίας 6-11 ετών που δεν πηγαίνουν  στο σχολείο είναι 15% στις αναπτυσσόμενες χώρες, ενώ στις υποανάπτυκτες ανέρχεται στο 45%

*περίπου το 50% των αναλφάβητων εμφανίζεται σε περιοχές που διαθέτουν λιγότερο διαδεδομένες γλώσσες - διαλέκτους

*σε περιοχές με ετήσιο κατά κεφαλήν εισόδημα κάτω των 600 δολαρίων το ποσοστό του αναλφαβητισμού ανέρχεται σε 45%  κατ΄ελάχιστο

-οι περιοχές όπου το ετήσιο κατά κεφαλήν εισόδημα είναι μεταξύ 600 και 12,600 δολαρίων το ποσοστό του αναλφαβητισμού κυμαίνεται 5% και 45%

*σε περιοχές με ετήσιο κατά κεφαλήν εισόδημα άνω των 12, 600 δολαρίων το ποσοστό αναλφαβητισμού πέφτει στο 4% κατά μέγιστο

Άρθρο από «Καθημερινή» του Διονύση Πολυχρονόπουλου

DIKEPI

 

Επισκέπτες

 This site has seen 6.100.280 hits to-date.   This site has seen 6.100.280 hits to-date.   This site has seen 6.100.280 hits to-date.   This site has seen 6.100.280 hits to-date.   This site has seen 6.100.280 hits to-date.   This site has seen 6.100.280 hits to-date.   This site has seen 6.100.280 hits to-date.

programata

egrafes

Χρήσιμες Συνδέσεις

Βρεφικοί & Παιδικοί Σταθμοί Δήμου Κορυδαλλού
Σταύρος Κασιμάτης
Δημοσκόπιο
Οργανισμός Άθλησης & Πολιτισμού-Τομέας Πολιτισμού
Cine Παράδεισος
Οργανισμός Άθλησης & Πολιτισμού-Τομέας Αθλητισμού
Δήμος Κορυδαλλού
ΕΔΑΠΕ Δήμου Κορυδαλλού

Συνδεδεμένοι

Έχουμε 71 επισκέπτες σε σύνδεση
RSS 2.0
ATOM 0.3
 

Είσοδος Σπουδαστών








Ο Καιρός στον Κορυδαλλό

 Ο καιρός τώρα
Μερική λιακάδα Μερική λιακάδα
Θερμοκρασία: 23 °C
Sunday, 24 Jun
Μερική λιακάδα με καταιγίδες Μερική λιακάδα με καταιγίδες
Θερμοκρασία: 17 ως 27 °C
Monday, 25 Jun
Μερική λιακάδα Μερική λιακάδα
Θερμοκρασία: 18 ως 26 °C
Tuesday, 26 Jun
Κυρίως συννεφιασμένος με καταιγίδες Κυρίως συννεφιασμένος με καταιγίδες
Θερμοκρασία: 17 ως 23 °C