Η Ισπανική γλώσσα είναι γλώσσα προερχόμενη από τα λατινικά. Μέλη του κλάδου των ρομανικών γλωσσών της οικογενείας των ινδοευρωπαϊκών γλωσσών. Η Ισπανική γλώσσα είναι μια πανέμορφη γλώσσα ηχητικά και ακουστικά, πολύ κοντινή στην προφορά και στην ακουστική με την δική μας, καθώς και πολύ εύκολη στην αναπαραγωγή της από εμάς τους Έλληνες. Εκτός απ’ τα κοινά γράμματα της αλφαβήτου και την κοινή προφορά, κοινή είναι επίσης και η νοοτροπία των δύο λαών καθώς και ο τρόπος σκέψης, διασκέδασης, αντίληψης του χιούμορ. Ως μεσογειακός λαός είναι ευγενικοί με φλογερό ταπεραμέντο, εξυπηρετικοί και ζεστοί. Η διατροφή επίσης είναι λίγο πολύ κοινή ανάμεσα στις δύο χώρες . Δεν είναι τυχαίο που όταν βγαίνουμε στο εξωτερικό, η πρώτη σκέψη οποιουδήποτε ξένου είναι ότι είμαστε Ισπανοί.
Δεν είναι όμως μόνο αυτοί οι λόγοι που κάποιος θα έπρεπε να σκεφτεί την εκμάθηση της Ισπανικής γλώσσας. Κυριολεκτικά ο μισός πλανήτης την μιλάει. Εκτός της Ισπανίας, ολόκληρη η λατινική Αμερική μιλάει Ισπανικά. Η Βραζιλία επίσης ως δεύτερη γλώσσα στα σχολεία της έχει την ισπανική γλώσσα. Ολόκληρες οι ΗΠΑ λόγω των πολλών μεταναστών από την λατινική Αμερική μιλούν την ισπανική γλώσσα. Οπουδήποτε ταξιδέψει κανείς, στις χώρες φυσικά που ρίζα τους είναι τα λατινικά, μιλώντας Ισπανικά γίνεται εύκολα αντιληπτός και μπορεί να εξυπηρετηθεί χωρίς κανένα πρόβλημα. Η ισπανική γλώσσα είναι η τέταρτη σε σειρά κατάταξης ομιλούμενη γλώσσα παγκοσμίως σύμφωνα με ορισμένες πηγές, ενώ από άλλες θεωρείται ως η τρίτη. Ομιλείται ως πρώτη γλώσσα από περίπου 500 εκατομμύρια ανθρώπους, Θεωρείται η δεύτερη πιθανώς σημαντική γλώσσα μετά την αγγλική με σχεδόν 21 εκατομμύρια φοιτητές ανά τον κόσμο.
Έχοντας ως βάση την συγκεκριμένη γλώσσα μπορεί κάποιος να μάθει πολύ εύκολα και στον μισό χρόνο όλες τις υπόλοιπες λατινογενείς γλώσσες. Γαλλικά, Ιταλικά, Πορτογαλικά. Τέλος η Ισπανία σαν χώρα είναι μια πολύ όμορφη χώρα, με διαφορετικό, χρώμα κουλτούρα και ταπεραμέντο από τον Βορρά μέχρι τον Νότο. Στην Ισπανία δεν μπορείς να βαρεθείς ποτέ. θα μπορούσε εύκολα ένας Έλληνας να ζήσει και να εργαστεί εκεί προσαρμοζόμενος εύκολα και νιώθοντας σαν το σπίτι του.
Στόχοι των προγραμμάτων σπουδώνεκμάθησης Ισπανικής γλώσσας
Οι στόχοι των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών της ισπανικής γλώσσας είναι αυτές που καταγράφονται στο «Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για την Εκμάθηση, Διδασκαλία και Αξιολόγηση των Γλωσσών» του Συμβουλίου της Ευρώπης. Βασικές γνώσεις: επίπεδα Α1 & Α2. Καλές γνώσεις: επίπεδα Β1 & Β2. Άριστες γνώσεις: επίπεδα Γ1 & Γ2.
Στο επίπεδο Α1 «στοιχειώδη γνώση» ο σπουδαστής μπορεί να χρησιμοποιεί καθημερινές εκφράσεις που του είναι οικείες και πολύ βασικές φράσεις που έχουν στόχο την ικανοποίηση συγκεκριμένων αναγκών . Μπορεί να συστηθεί και να συστήσει άλλους και μπορεί να ρωτήσει και να απαντήσει σε ερωτήσεις που αφορούν προσωπικά στοιχεία, όπως το πού μένει, τα άτομα που γνωρίζει και τα πράγματα που κατέχει. Μπορεί να συνδιαλλαγεί με απλό τρόπο υπό την προϋπόθεση ότι ο συνομιλητής του μιλάει αργά και καθαρά και είναι διατεθειμένος να βοηθήσει.
Στο επίπεδο Α2 «βασική γνώση» ο σπουδαστής μπορεί να κατανοήσει προτάσεις και εκφράσεις που χρησιμοποιούνται συχνά και που σχετίζονται με περιοχές που είναι άμεσα συναφείς (π.χ. πολύ βασικές ατομικές και οικογενειακές πληροφορίες, αγορές, τοπική γεωγραφία, εργασία). Μπορεί να επικοινωνήσει σε απλά και συνηθισμένα καθήκοντα που απαιτούν απλή και απευθείας ανταλλαγή πληροφοριών για θέματα που του είναι οικεία και για θέματα ρουτίνας. Μπορεί να περιγράψει με απλά λόγια πτυχές του ιστορικού του, του άμεσου περιβάλλοντός του καθώς και θέματα άμεσης ανάγκης.
Στο επίπεδο Β1 «μέτρια γνώση» ο σπουδαστής μπορεί να κατανοήσει τα κύρια σημεία που του παρουσιάζονται με σαφήνεια και χωρίς αποκλίσεις από τον κοινό γλωσσικό τύπο και που αφορούν θέματα που συναντώνται τακτικά στη δουλειά, στο σχολείο, στον ελεύθερο χρόνο, κτλ. Μπορεί να χειριστεί καταστάσεις που είναι πιθανό να προκύψουν στη διάρκεια ενός ταξιδιού σε μια περιοχή όπου ομιλείται η γλώσσα. Μπορεί να παραγάγει απλό κείμενο σχετικό με θέματα που γνωρίζει ή που τον αφορούν προσωπικά. Μπορεί να περιγράψει εμπειρίες και γεγονότα, όνειρα, ελπίδες και φιλοδοξίες και να δώσει συνοπτικά λόγους και εξηγήσεις για τις γνώμες και τα σχέδιά του.
Στο επίπεδο Β2 «καλή γνώση» ο σπουδαστής μπορεί να κατανοήσει τις κύριες ιδέες ενός σύνθετου κειμένου, τόσο για συγκεκριμένα, όσο και για αφηρημένα θέματα, συμπεριλαμβανομένων συζητήσεων πάνω σε τεχνικά ζητήματα της ειδικότητας του. Μπορεί να συνδιαλλαγεί με κάποια άνεση και αυθορμητισμό που καθιστούν δυνατή τη συνήθη επικοινωνία με φυσικούς ομιλητές της γλώσσας χωρίς επιβάρυνση για κανένα από τα δύο μέρη. Μπορεί να παραγάγει σαφές, λεπτομερές κείμενο για ένα ευρύ φάσμα θεμάτων και να εξηγήσει μια άποψη πάνω σε ένα κεντρικό ζήτημα, δίνοντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των διαφόρων επιλογών.
Στο επίπεδο Γ1 «πολύ καλή γνώση», ο σπουδαστής μπορεί να κατανοήσει ένα ευρύ φάσμα απαιτητικών, μακρoσκελών κειμένων και να αναγνωρίσει σημασίες που υπονοούνται. Μπορεί να εκφραστεί άνετα και αυθόρμητα χωρίς να φαίνεται συχνά πως αναζητά εκφράσεις. Μπορεί να χρησιμοποιεί τη γλώσσα ευέλικτα και αποτελεσματικά για κοινωνικούς, ακαδημαϊκούς και επαγγελματικούς σκοπούς. Μπορεί να παραγάγει σαφή, καλά διαρθρωμένα, λεπτομερή κείμενα για σύνθετα θέματα, επιδεικνύοντας ελεγχόμενη χρήση οργανωτικών σχημάτων, συνδετικών στοιχείων και μηχανισμών συνοχής.
Στο επίπεδο Γ2 «άριστη γνώση», ο σπουδαστής μπορεί να κατανοήσει με ευκολία σχεδόν όλα όσα ακούει ή διαβάζει. Μπορεί να κάνει περιλήψεις με βάση πληροφορίες που προέρχονται από διαφορετικές προφορικές ή γραπτές πηγές, ανασυνθέτοντας επιχειρήματα και περιγραφές σε μια συνεκτική παρουσίαση. Μπορεί να εκφραστεί αυθόρμητα, με μεγάλη άνεση και ακρίβεια, διαχωρίζοντας λεπτές σημασιολογικές αποχρώσεις ακόμα και σε ιδιαίτερα σύνθετες περιστάσεις.
Κύκλοι σπουδών-τάξεις ανά εκπαιδευτικό έτος
Τα μαθήματα εκμάθησης Ισπανικής γλώσσας βασίζονται στην ανάγκη του εκπαιδευομένου για την επίτευξη της γλωσσικής εκπαίδευσης και κατάρτισης που γεννά η κοινωνία της γνώσης και προάγουν τις προσεγγίσεις εκείνες που στοχεύουν στη ανάπτυξη ικανοτήτων για διαγλωσσική και διαπολιτισμική επικοινωνία. Λαμβάνοντας υπόψη το γνωστικό επίπεδο των σπουδαστών γίνεται προσπάθεια επίτευξης συγκεκριμένων στόχων και δεξιοτήτων που σχετίζονται με την επικοινωνιακή ικανότητα (γνώση και μορφή της γλώσσας, κατανόηση γραπτού και προφορικού λόγου, παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου κ.α.).
Πρώτος κύκλος σπουδών: Α1 & Α2
Δεύτερος κύκλος σπουδών: Β1 & Β2.
Τρίτος κύκλος σπουδών: Γ1 «πολύ καλή γνώση».
Τέταρτος κύκλος σπουδών: Γ2 «άριστη γνώση».
Αναγνωρισμένα πιστοποιητικά DELE,ΚΠΓ
Η διαδικασίας εκμάθησης στοχεύει στην πιστοποίηση των γνώσεων των σπουδαστών μας με αναγνωρισμένα από τον ΑΣΕΠ πιστοποιητικά. Οι σπουδαστές δύνανται να συμμετέχουν στις εξετάσεις για την απόκτηση του πιστοποιητικού DELE του ισπανικού Ινστιτούτου Θερβάντες εξ ονόματος του Υπουργείου Παιδείας και επαγγελματικής εκπαίδευσης της Ισπανίας ή του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, χωρίς ωστόσο να αποκλείεται κανένα αναγνωρισμένο πιστοποιητικό γλωσσομάθειας.
Τα πιστοποιητικά απολαμβάνουν παγκόσμια αναγνώριση και διαρθρώνονται σε 6 επίπεδα: DELE A1 , DELE Α2 , DELE B1 , DELE B2, DELE Γ1 και DELE Γ2.
Τα πιστοποιητικά ΚΠΓ διαρθρώνονται σε τρία διαβαθμισμένα τεστ επιπέδων Α, Β και Γ. Ανάλογα την επιτυχή βαθμολογία που θα πετύχει ο σπουδαστής στο επίπεδο που θα δώσει εξετάσεις (Α, Β ή Γ) εξασφαλίζονται αντίστοιχα τα πιστοποιητικά επιπέδων Α1 ή Α2, Β1 ή Β2, Γ1 ή Γ2.